Muchachók és muchachák - Estella ébredése
1
Korabeli spanyol feljegyzések tanúsága szerint 1599. április 11-én egy kereskedelmi galleon hagyta el a La Coruna-i kikötőt. A hajó neve Bella Blanka volt, úti célja a Közép-amerikai Spanyol Alkirályságban fekvő Moszkitó-part. A vitorlásról annyi maradt fenn, hogy 1595-ben bocsátották vízre, és négy év alatt kétszer kelt át az Atlanti-óceánon. A kikötői iratokból kiderül, hogy az 500 tonnás, háromárbocos hajó értékes építőanyagokat vitt magával egy épülő gyarmati kolónia részére, és úgy számoltak, fűszerrakománnyal, például a spanyol borok fűszerezésére szánt kaszkarillával tér majd vissza. A Bella Blanka azonban sosem tért vissza Spanyolországba. A kereskedelmi lerakat, amelynek a tulajdonát képzete, 1602 decemberében törölte listájáról. Hivatalosan eltűntnek nyilvánították, de a hajó elvesztésében ebben az időben nem volt semmi szokatlan. Tizenegy év telt el az angol flottától elszenvedett katasztrofális vereség óta, és azóta nem csupán a spanyol hajóhad gyengült meg, de a kereskedelmi útvonalak is egyre bizonytalanabbá váltak. Ráadásul, a Moszkitó-part felé vezető út a Karibi-térségen vezetett keresztül, ahol a kalózok ez idő tájt már kedvükre fosztogatták a nehézkes spanyol galleonokat.
A Bella Blanka tehát csupán egy unalmas széljegyzet a tengerészet történetében. De csak azért, mert senki nem ismerhette meg, mi is történt valójában a hajóval...
Én azonban tudom.
2
Hatalmas, kéklő sivatag, óceán sivár rengetege. Nem repdesnek felette sirályok, ahhoz túl messze van minden part. Nincsen itt semmi, csak víz, víz mindenütt, éjszaka a csillagok felette, nappal pedig forró, vakító napkorong, mely évezredek óta járja útját e végtelen üresség felett...
Most azonban valami ismeretlen, ide nem illő valami bukkan fel a horizonton, és egyre közeledik. Egy hajó. Sebesen szeli a vizet, égbe törő árbocrúdjain hófehér vitorlák dagadnak, piros-arany zászlóját lengeti a meleg szél.
Nyugatnak halad, nyugatnak egyre.
3
A Bella Blanka tatján, a parancsnoki kabinban Alvaro Gonzalo, a kapitány a hajótérkép felé hajolva üldögélt asztalánál. Egy andalúz népdalt dúdolt, és egészen tűrhetően érezte magát. Egy körzővel hülyéskedett, számolgatott, az asztrolábiummal és a szextánssal mért adatait hasonlította össze egymással.
Korabeli spanyol feljegyzések tanúsága szerint 1599. április 11-én egy kereskedelmi galleon hagyta el a La Coruna-i kikötőt. A hajó neve Bella Blanka volt, úti célja a Közép-amerikai Spanyol Alkirályságban fekvő Moszkitó-part. A vitorlásról annyi maradt fenn, hogy 1595-ben bocsátották vízre, és négy év alatt kétszer kelt át az Atlanti-óceánon. A kikötői iratokból kiderül, hogy az 500 tonnás, háromárbocos hajó értékes építőanyagokat vitt magával egy épülő gyarmati kolónia részére, és úgy számoltak, fűszerrakománnyal, például a spanyol borok fűszerezésére szánt kaszkarillával tér majd vissza. A Bella Blanka azonban sosem tért vissza Spanyolországba. A kereskedelmi lerakat, amelynek a tulajdonát képzete, 1602 decemberében törölte listájáról. Hivatalosan eltűntnek nyilvánították, de a hajó elvesztésében ebben az időben nem volt semmi szokatlan. Tizenegy év telt el az angol flottától elszenvedett katasztrofális vereség óta, és azóta nem csupán a spanyol hajóhad gyengült meg, de a kereskedelmi útvonalak is egyre bizonytalanabbá váltak. Ráadásul, a Moszkitó-part felé vezető út a Karibi-térségen vezetett keresztül, ahol a kalózok ez idő tájt már kedvükre fosztogatták a nehézkes spanyol galleonokat.
A Bella Blanka tehát csupán egy unalmas széljegyzet a tengerészet történetében. De csak azért, mert senki nem ismerhette meg, mi is történt valójában a hajóval...
Én azonban tudom.
2
Hatalmas, kéklő sivatag, óceán sivár rengetege. Nem repdesnek felette sirályok, ahhoz túl messze van minden part. Nincsen itt semmi, csak víz, víz mindenütt, éjszaka a csillagok felette, nappal pedig forró, vakító napkorong, mely évezredek óta járja útját e végtelen üresség felett...
Most azonban valami ismeretlen, ide nem illő valami bukkan fel a horizonton, és egyre közeledik. Egy hajó. Sebesen szeli a vizet, égbe törő árbocrúdjain hófehér vitorlák dagadnak, piros-arany zászlóját lengeti a meleg szél.
Nyugatnak halad, nyugatnak egyre.
3
A Bella Blanka tatján, a parancsnoki kabinban Alvaro Gonzalo, a kapitány a hajótérkép felé hajolva üldögélt asztalánál. Egy andalúz népdalt dúdolt, és egészen tűrhetően érezte magát. Egy körzővel hülyéskedett, számolgatott, az asztrolábiummal és a szextánssal mért adatait hasonlította össze egymással.
Ez csak a történet eleje! Érdekel a teljes, 4 oldalas történet? És a több, mint tízezer másik?
VIP-tagsági váltásához válassz az alábbi csomagok közül!
Próbaidős
40 nap
960 Ft
Ezt választom!
telefonhívással
Kezdő
120 nap
2000 Ft
*/5.2€
Ezt választom!
bankkártyával
ingyen:
1 hónap
1 hónap
Haladó
180 nap
2760 Ft
*/7.2€
Ezt választom!
bankkártyával
ingyen:
2 hónap
2 hónap
A legjobb ár/érték arány!
Profi
365 nap
5380 Ft
*/14€
Ezt választom!
bankkártyával
ingyen:
4+ hónap
4+ hónap
* 384 EUR/HUF árfolyammal számolva
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
T
Tom57
2024. július 15. 03:14
#11
Eddig ez még nem sok.
1
v
vasas62
2023. március 24. 14:38
#10
Szép középkor.
1
é
én55
2022. augusztus 22. 08:28
#9
Igen. És hol van a folytatás?
1
a
angel234
2022. június 29. 05:07
#8
Érdekes volt,csak sajnos rövid lett.
1
A
Andreas6
2021. január 1. 07:54
#7
Hát ez nem sok.
1
z
zoltan611230
2019. október 5. 05:13
#6
Röviden..... érdeke.
1
l
listike
2015. december 5. 17:08
#5
Nem jó.
1
a
A57L
2014. szeptember 14. 09:37
#4
Rövid és gyenge.
1
p
papi
2014. március 2. 21:45
#3
Nem is tudom....
1
g
genius33
2013. március 1. 07:11
#2
Hát őőő... ez érdekes.
1
T
Törté-Net
2007. június 17. 00:00
#1
Mi a véleményed a történetről?
1