Kérjük, az oldalra történő belépés előtt figyelmesen olvasd el az alábbiakat!
Az oldal erotikus tartalma miatt csak 18 éven felülieknek ajánlott! Az oldal tartalmai az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartozik, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha korlátoznád a korhatáros tartalmak elérését a gépen, használj szűrőprogramot.
A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban. (További információk)
Bocsika, de annyira röhögött a kolléganőm, hogy meg kellett kérdeznem, miért nem dolgozik? Te voltál a válasz. Ne tartsd fel lécci a termelni tudó munkaerőt!
Egy jótanács: írni kell, nem gondolkodni. Azt ráérünk akkor is, ha már megy az írás. Szóval ha gondolkodsz, akkor már megy. Tehát akkor már tudod. Mi a kérdés?
Elvileg ezt a topikot csak 10 ember olvassa. Szóval nem zavarunk nagy vizet, ha mégis zavarunk.
Ha más jön ki, akkor nem azt akartad vázlatolni, mint amit írni akartál, vagy kellett. De elárulom, hogy néha a karik önálló életre kelnek. Komolyan. Mennek amerre látnak és lesz belőle más.
Karakterlapot akkor írj, ha nem ide írsz pornót. Ehhez nem igazán kell. De ezt úgyis tudod, csak húzod az agyamat.
A kötelező zokni-szandál kombót kihagytad. Grafit is mindig ebben ábrázolja az ön-karikatúráit. De mondjuk Faludy sosem hordott zoknit. Asszem Teller Edétől tanulta - de ebben nem vagyok biztos már.
1. Szükséges – e szórakoztató regényíráshoz a vázlat? Attól függ, hogy milyen típusú az író. Van aki fejben végigvisz egy komplex thrillert is, van aki egy sima novellába belebonyolódik.
2. 300 oldalas regényben, hány szereplő az ideális egy kezdő írónak? Amennyivel elbír és amennyit a történet megkíván.
3. Fontos e a nemek aránya? ( hány nő és férfi legyen az alkotásban?) Mi ez LMBTQ felvonulás? Ahogy a történet megkívánja - nyilván az olvasótábor igénye szerint. Ha nőknek írunk, akkor is más, ha jobbára férfiaknak, akkor is, illetve témától is függ, mert mondjuk a Bolygó neve halálban eléggé el volt tolva az ivararány a férfiak felé, de mondjuk az Ördög Prádát visel-ben eléggé fura lett volna, ha több a férfi.
4. Sorolj fel feszültségkeltő módszereket, a rejtély leírásán kívül. Ezzel megfogtál, nem megy két sorban.
5. Fogalmaz meg 5 kérdést, amit szerinted tudni kell. Ki? Mit? Miért? Mikor? Hogyan? Hol? - a sorrend opcionális.
6. Minimum napi hány oldalt kell leírni, hogy 3 hét múlva 250 oldalas regényünk legyen? Attól függ, mennyire van képben, mennyire kidolgozott, mennyire gyorsan gépel, mennyire adottak a lehetőségek: most van kórházban a nejem, nyilván leszarom, hogy írni kell. Ja, és mit is írok? Még a látszólag könnyű pornóból sem megy minden, mert egyszerűen kiég az ember, hiába van meg a sztori a fejében. Ha meg ösztönből írja, impulzusra, akkor is elfogy egy idő után és jön a blokk, meg a kényszerszünet. Szellemi terméknél sztahanov geci, aki megszabja, hogy mi a kötelező, vagy valami amcsi rohadék, aki sosem írt, csak elvár. Bár nyilván van egy elvárható határidő, ha már van tapasztalata a hivatásos írónak. Ha a matek kell, akkor napi ~16 oldal, heti öt napban. Nem tudnám egész évben tartani, de őszintén megnézném, ki igen. Fűrészpor ízű írások lennének, igazi iparosmunka, amit nem lehet élvezni.
7. Röviden foglald össze, hogy miben segíti az írót a vázlat? Mármint az írásmű első verziója? Vagy a történet "axonometrikus" összefoglalója, az ötletelés kidolgozása?
8. Mi a dramaturgia? A hatásmechanizmus.
9. Az interneten, vagy a lektorált szakkönyvekben vannak hiteles történelmi infók? Bárhol, ahol van egy jó és ismert és ezáltal megbízható anyag. Én pl. a Rubikont nagyon szeretem, de ha lehet és nem kell napi 10(!) oldalt leverni valami sztahanov gecinek, aki csak észt oszt és dirigál, akkor szívesen megyek könyvtárba is, mert hangulatosabb, kimozdít és a könyvtárosok tudnak meglepően jó tippeket adni.
Hülyeség. Van egy sajátos stílusod, amivel még jó is lehetnél, ha foglalkoznál a helyesírással és a mondatok normális megfogalmazásával. De elég az olvasható is. 🙂 Na, ezekről vagy felismerhető, nem kizárólag a helyesírásról. Bár jellegzetes hibák akadnak mindenkinél, amit észrevesz az, aki nem felületesen olvas. Ez olyan, mint az ujjlenyomat. Ha vennéd a fáradtságod, hogy újraolvasd az írásaid, ne csak kihányd a világba, akkor te is rájönnél, mik a stílusjegyeid.
Esztetet valahogy nem tudom akceptálni. Simán tapasztalatból mondom. Az iparos ugyan tud alkotni egy művet, láttuk mondjuk a menőbb sorikat a tévében, amiket centire pontosan raktk össze karakter, motiváció, akció-reakció, stb téren, de alapvetően, ha nincs meg hozzá a hangulata, a kezdeti lendületadó ihlet, akkor szarra sem megy vele az iparos. A csapat-írásban is úgy van, hogy be lehet szállni, jó képalkotással, meg adatokkal, fel lehet venni a ritmust, de ha nem tud igazodni az ember egy adott fílinghez, akkor csak folytatja a matematikai egyenletek kidolgozását és végül lesz belőle egy lélektelen ezeroldalas hányás. Amit azért kevesebben olvasnak el, mintsem azt, amit lélekkel írt a csávó. Élő példa erre a Trónok harca, ahol a jó Martin nem bírta utolérni a brancsot és végül helyette fejezték be. Egyetértesz benne, ha esetleg láttad, hogy jobb lehetett volna, ah az eredeti alkotó csinálja végig?
Vagy nézzük meg a most menő izét. Utódlást. Kurva profi munka, de könyvben, olvasva annyira száraz lenne, hogy még én sem bírnám végigülni, pedig sokat zug-olvasok a reteráton. 🙂 Szóval én ihlet-párti vagyok. 🙂 De ha mondjuk még Ulysses is azt mondja, hogy nem kell ihlet, akkor a 2:1.re megadom magam. 😀
Ez egy közepesnél kicsit gyengébb fordítás. Dícséret az írónak, hogy egész jól összetákolta az itteni egynémely borzalomhoz képest. Javaslat, hogy várjon vele egy hetet, vagy kettőt és olvassa újra, aztán észreveszi, hogy nem beszélünk magyarul.
A korrektség jegyében mondom, még nem olvastam ezt a sztorit. Mindössze beleszóltam, mert a kommentben a szerző fejtegetése érdekes volt. Idővel pótolom...
Kapsz egy releváns hozzászólást, ami nem a te konkrét hibáidról szól: Alapvetően igazad van. Meg kellene tanítani az embereket helyesen írni... De ehhez elég, ha többet olvasnak. Könyvet, nem szar netes trágyát, amiből manapság tájékozódik a pupuláció. Olyan alapvető dolog lenne, mint az, hogy szavazhatunk. Szerintem azt sem kellene mindenkinek, de mindegy, erről max "ikeásjakuzzi" kollégával csacsognék, nem veled, mert másban vagy jó. Én is rühellem, ha valaki nem tud helyesen írni, de elnézem, ha csak pár soros email, vagy hasonló írás születik. Kiváló barátaim némelyike sem képes egy épkézláb fogalmazást megírni, de maximálisan elnézem nekik, mert nem írnak komplex anyagokat, legfeljebb az utasítást a beosztottaiknak. De azt, hogy valaki sokat írjon közönségnek és gyalázatosan, azt nehéz befogadni. Nem vennék tőle könyvet, ha enne is az fene, hogy olvashassam. Tudod, ehhez tartás kell. Ha valahova tartozik az ember, akkor adjon arra a szintre, ami ott elvárt, vagy ne adjon, de akkor változtassa meg a világot. De őszintén, abban a világban nem akarnék élni.
A gyűjtőhelyes gondolattal egyetértek, hol máshol kapnák meg a különböző műfajok a saját ízlésüknek megfelelő verziókat? Ugyanakkor ennek a kategóriának az is lehet vonzereje, hogy a mesterségesen eltolt ingerküszöb miatt a figyelem az utolsó tabura terelődött. A Biblia is írt ilyeneket, mégsem volt az emberiség rágerjedve a családra az elmúlt évezredekben, de most, hogy mindent szabad és joga is van mindenkinek ahhoz, hogy kifordítson alapvető tényeket az egyenlőségre hivatkozva, valami új kellett, amit még nem láttak. Azt is gondolom, hogy a kultúránk maga teszi lehetővé az általános képmutatással, hogy ez a téma tartósan érdekes lehessen. Hogy mennyire valódi az érdeklődés, azt az ilyen oldalak statisztikáiból lehetne megnézni, ami nem áll rendelkezésünkre, bár ez elég releváns infó lenne komoly társadalmi következtetésekkel.
Megközelíthetném az együttérzés felől is, de ez a történet nem úgy lett írva. Ezért a motiváció felől nézem. Itt nem az a lényeg, hogy szegény lány… Tehát mit tudunk? A lánynak van munkája, tud dolgozni és meg is teszi. Továbbá nincs otthona, lakása, állandó szállása. Egy nőről van szó, aki nem kitaszított, nem áldozat, hanem önmagát teszi azzá, azzal, hogy nem a fészket keresi. Úgy él, mint egy fiú tenné, aki lázad, vagy keresi önmagát. A különbség maga a nemi különbség, az áldozattá válhatóság. Ha úgy írod meg, hogy ez egy fiú, akit megerőszakolt pár kanos srác, mert a szükségesnél nagyobb kockázatot vállalt, akkor azt mondom oké, naiv és szívás. De ez egy lány, akinek nincs otthona, mert ő nem akarja. Ergo minden kockázatot vállal ezzel az értelmetlen kalandor élettel és olyan, mint egy harcos, aki néha szarba kerül. Ilyenkor a dramaturgia az, hogy feláll, leporolja magát, keres egy banyát és kikúrálja magát a sebekből, aztán megy tovább a Vajákkal harcolni. Képletesen, mert ugye itt a mi korunkban vagyunk. Tehát ugyanez a recept: megerőszakolták, szívás, orvos, gyógyulás - nem lelki, mert ez egy harcos, aki betonkemény és tudja mit vállal, nem fog nyafogni senkinek, hogy sebet kapott - aztán gyerünk az újabb kalandba. Ezt a lányt elég elvakultan kellene nézni, hogy ténylegesen sajnáljuk azért, ahogy tudatosan él. Na ezért kell megmagyarázni miért olyan csacsi, hogy idegenben kunyerál szállást, mikor lenne lehetősége egy társbérletben élni, vagy talán egyedül is. Remélem megkaptad a válaszod, de ha nem, akkor leírom egy mondatban.
Bocsáss meg, de a közfelkiáltásos "jó ízlés" problémája az nem ott kezdődik, hogy egy nő anya akar lenni és megoldja egy alkalmi szeretővel, majd bebiztosítja magát egy nagyon is kegyetlen és tökös ötlettel. Nálam anyámat megdugni is messzemenőkig ízléstelen lenne. Akkor már inkább lépjen félre a feleségem, hogy megadja azt a gyereket, akit én nem tudok összehozni - feltételes módban. Mi az ízléstelen ebben a történetben az olyanok mellett, ahol a szereplő a gyerekét erőszakolja meg álmában, vagy az anyjukat/apjukat kefélgetik ilyen-olyan mondvacsinált "erkölcsi" indokkal? Vagy a szadizmus és az s/m-nek álcázott, vagy célzott, de csak öncélúan kegyetlenkedős írások témájában előadott történetek esetében?
Hihető. Cimbora statisztikus, azt állítja, a kétpetéjű ikrek nagyobb százaléka két apától származik. Mondjuk ennyi idősen már megreszkíroztam volna egy DNS-tesztet, bagóért meg lehet csináltatni. Csak a kíváncsiság miatt.
Erre a részre szeretnék reflektálni. "Te például meg tudnád nekem magyarázni, hogy miért jobb a nagy többségnek, ha két fiatal, vagy fiatal és idősebb közötti szex miért jobb, ha az családon belül van? Mert, ha így van megírva eszik, mint a cukrot. "
Nem jobb, csak más. Kell, hogy valamin fanyaloghassanak, mint a homo-szekciót rendszeresen olvasó heterók. 😀 Megnyugtatja őket, hogy ők még normálisok és elmesélhetik a bizalmasuknak, hogy milyen jó nekik és milyen szörnyűséget láttak. Ez olyan lehet, mint a katasztrófa-turizmus.
Egy tipp az ilyen helyzetekre az írásban: ha nem tudod egy-két mondatban összefoglalni a motivációt, vagy az indokot, akkor az nincs kidolgozva. Tehát az író fejében megvan a sztori, de a mi-miért és a többi összefüggés nem letisztult. Ez nem baj, csak nehezíti a történetet. Az okok mindig egyszerűek, mindig banálisak, de vesébe vágóak, mert úgy valós, úgy hat. Mivel ez egy szextörténet oldal, így nagyon nem szokás ezeket cifrázni, de ha ilyen jellegű történeteket írsz, akkor ezzel nem árt tisztában lenni, mert érdemes belefoglalni, hogy az olvasó tudjon azonosulni a karakterrel. Ha csak az a lényeg, hogy hogyan dugtak, akkor nem érdemes a háttérrel fáradni, lásd a saját utolsó írásomban sem tudjuk, ki kivel van és mit miért csinál úgy ahogy. Nem kell. De ez egy erőszakos történet, egy személyes tragédiát mesélsz el, ahol muszáj érteni, ha az azonosulást akarod elérni. Tehát hogy ha a tényen kívül, hogy a lányt kihasználták, még szimpatikussá is akarnád tenni. Hajrá.
Két észrevétel. Ha a képuőművészetiről ismeri a Lajost, akkor nem ismerheti általánosból. Mi motiválja a karaktert arra, hogy ne vegyen ki egy társbérletet, helyette játssza ezt a rizikós életmódot, ha amúgy éjjel-nappal dolgozik, tehát van pénze? Ez nekem nagyon hiányzik a felépítésből.
Ez egy rendkívül jó sztori, mert úgy írja le a szexet, hogy tulajdonképpen nem is látszik belőle semmi. Ezek a részek hiányoznak a mostani tömény pornókból, itt lehet tanulni.
Mellékelve, mit látok a hírekben és mit a történetek fül alatt. ennek nem kellene egyeznie?
299. oldal Barátnő húga hetero 2 106 karakter 2001. június 23. Balatoni nyaralás hetero 4 201 karakter 2001. június 23. Balatoni kirándulás gruppen, iroda, férj-feleség A. Tamás és Tünde 7 408 karakter 2001. június 23. B. Ú. É. K. hetero, szilveszter, illusztrált igus 17 637 karakter 2001. június 23. A bálon kezdődött hetero 16 196 karakter 2001. június 23.
******* 1000. oldal JúN. 23. 2003 Új történetek Amire nem számít az ember (családi)
Krisz: Egy nyaralás - Avagy így nyaralunk mi (hetero)
Nekem a szöveg színezése és a betűk méretezése volt rendkívül zavaró. Értem a logikát mögötte, de hidd el, akár te csináltad, akár más, ez borzalmasan rontja az olvashatóságot. Nagyobb betűkkel, nagyobb buborékkal, fekete-fehér kontraszttal működik. Nem kell a nyomatékosítás miatt növelni adott szavak méretét, mert aki gyorsan olvas, az simán átugorja a többit és nem marad más, csak az értelmetlen kiemelés.
Oké, engem az érdekelne, hogy ha visszanézek az ősi történetekre, akkor miért csak az 1000-ik oldalt láthatom, a számláló szerint jelzett 1033-at meg nem? Eszerint az első történet 2003.05.09-es dátummal van fent.
Van akinek élvezet, vagy munka. De terápiás megoldásnak is kiváló. Főleg, ha komolyan vesszük. 🙂 Nálad a valamelyik korábbi posztodban említett ragaszkodás miatt lehet más. Semmi baj ezzel, te máshogy működsz. Nem kötelező mindenkinek ugyanazt érezni és leginkább nem is szoktuk - de van aki szereti így hinni. Nekik is nehezebb az elengedés, de ez is belefér abba, hogy írunk.
Gondold el: feltöltesz, feldolgozzák, változik a szám. Bejön egy hullám, lesz egy csomó anyag, és újra... Néha meg napokig semmi, mert senki sem írt éppen.
Senkise bántotta, mint Odüsszeuszt küklopszát. Szíve joga írogatni, de jogos az észrevétel, hogy feleslegesen pörgi túl magát, nem kap érte semmit, cserébe nem látszanak az információval felérő kommentek.
Köszönöm. Írói szemmel érdekel a világod, olvastam már egy-két minőségibb írást, irodalmi verziókat (nem a szürke, mert az baromság, köze nincs az s/m-hez, bár szerintem nagyon is populárisra és szerethetőre írták, azért futott be), de így nyersen még nem találkoztam ezzel. A logikát érteni vélem, de mivel született vanília vagyok, még sokáig nem merek megpróbálkozni ezzel történet-műfajjal. Bár gyilkosságokat már írtam, de itt valahogy kell bele valami más is. Na, majd egyszer. Azon röhögtem, hogy mit reméltél... az olvasóközönség mindent fal, ami érzelmileg érinti és le is reagálja, ha tudja, de meglennék lepve, ha tucatnál többen lennének itt ebből a műfajból miközben eddig 252 olvasása van.
Jó fordítás, egészen kicsit kell még pofozni. Hagyd pihenni pár hetet és után látod benne majd a magyartalan fordulatokat. Akkor tökéletes lesz, még Andreas is 10-et ad rá. 🙂
Kíváncsi voltam, elolvastam. A nézőpont néhol kicsit zavaros, de amúgy érthető, elég jól szerkesztett írás. A tartalomra figyelmeztettél, korrekt volt, aki ezek után fröcsög, az magára vessen. Az viszont érdekel, hogy egy ilyen szeánsz az beleegyezéses, vagy ez csak a fantázia volt tisztán és ennyire nincsenek szélsőséges subok?
Kognitív disszonancia, hogy ELTE és magyartalan? Volt egyszer egy lány, akit szerettem és az magyarázott a névelők nélküli felsőbbrendű létről, de már nem láttam vagy húsz éve.